ГОТУЄМОСЯ В ПЕРШОКЛАСНИКИ

Останнє «вільне» літо

Ваша дитина готується стати школярем, а ви повинні бути готовими до того, що день у день доведеться дізнаватися про неї щось нове: як вона контактує з однолітками, чи може спокійно висидіти цілий день, запам’ятати завдання?

Готовність дитини до школи не є простим показником. Тобто таким, коли можна сказати – вона є або її немає. Готовність до школи вбирає в себе усі ті результати, до яких ви прагнули рік за роком усі 6-7 років, і день у день, виховуючи сина чи доню, створювали умови для їх всебічного розвитку.

Спеціалісти-психологи на перше місце ставлять мотиваційну готовність до навчання, Тобто, коли дитина має правильне уявлення про школу і її вимоги: «Мені вже 6 років, я хочу йти до школи, щоб вивчитись добре працювати, стати лікарем, модельєром, конструктором», - говорить дитина.

Іноді в дітей не зовсім правильна мотивація: «У школі краще, ніж у садочку, - каже дитина,- там не треба спати». Діти з таким уявленням про школу зустрінуться з непередбачуваними труднощами і вже за кілька днів, якщо вдома і в школі не надати їм відповідної допомоги і підтримки, скажуть, що вони до школи не хочуть. А є такі, котрі наче й знають про вимоги до школяра і водночас бояться,непокояться: «У школі дуже важко, я не знаю, чи хочу йти до школи, якось страшно…». Так! Діти теж потребують поради психолога.

Але ж і знання не в усіх майбутніх першокласників однакові. За рівнем знань діти різняться. Зрозуміло, чим більше дитина знає, тим впевненіше почувається в школі. Але іноді і в малих «вундеркіндів» виникають труднощі – діти не завжди вміють чітко висловлювати свою думку, вчасно відреагувати на запитання,відстояти свою позицію. Цьому ще доведеться вчитись і вчитись… тому не варто розділяти дітей «на розумних» і «не дуже», влаштовуючи екзамен дошкільнятам. Інша річ, коли вчителі й спеціалісти хочуть краще познайомитись, поспілкуватись з майбутніми учнями. Цього не варто боятися.

Отже, виходить, що деякі майбутні проблеми, з якими зіткнулися сьогоднішні дошкільнята восени, можна прогнозувати?

Так! Це можна передбачити. Наприклад, тип темпераменту дитини безпосередньо пов’язаний з тим, яким учнем вона стане. У жвавих, життєрадісних, рухливих сангвініків часто проблеми з тим, що вони непосидючі. Від уповільнених флегматиків не можна вимагати швидкого залучення до процесу роботи. Меланхоліки – швидко втомлюються, а холерики – непослухи і забіяки. Це загалом. А якщо брати конкретну дитину – тут низка проблем, з приводу яких варто порадитись. Тому батькам важливо знати темперамент своєї дитини хоча б і для того, щоб знайти ключ до її поведінки, а іноді й пояснити вчителеві, чому дитина саме така.

Нерідко батьки опиняються в такій ситуації, що доводиться відстоювати особистість своєї дитини перед авторитарною позицією вчителя. На чиєму боці тоді психолог?

Психолог завжди на боці дитини. Дитина – не погана і не хороша, вона така, якою є. І ще. Не можна порівнювати дітей з іншими дітьми. Слід порівнювати дитину з нею ж, але днем, місяцем, роком раніше. Як вона змінилась, чого досягла? А любов батьківська – це душевна, а не розумова категорія. Вона повинна зігрівати й захищати дитя усе життя, давати силу, підтримувати у важку хвилину…

Звичайно, не лише радість, а й почуття великої гордості охоплює ваших донечку чи сина, коли ви разом купуєте і приносите додому шкільні речі. Дитина хоче поділитися своєю радістю з бабусею, дідусем, з дітьми у дворі чи в садку. Таке емоційне піднесення треба підкріпити уважним ознайомленням з кожною річчю, дослідити з майбутнім учнем її призначення, де вона зберігатиметься вдома, в ті дні, коли її не треба нести до школи (на столі, у шухляді), і як розміститься у ранці, в портфелі? Як чистити і прасувати шкільну форму? Як вішати на плічки у шафу?

Спеціально повправляйтеся з дитиною у складанні речей до ранця. Це може бути вашим щоденним заняттям протягом тижня – перед вечірньою казкою. Щоб уникнути одноманітності, заняття може проводитися як гра «Збери до школи ранець»(швидко, охайно, можна з годинником)

Ви зробили все, що могли, щоб підготувати малюка до важливого етапу в його житті – до першого класу. І все ж таки ви неспокійні – як же воно все буде? І ваша дитина теж нервує , переживає.

Щоб перевірити і заспокоїтися, потрібно перевірити, що знає ваша дитина про школу, про те, як треба поводитися в нових умовах.

ТЕСТ

ЧИ ГОТОВА ДИТИНА ЙТИ ДО ШКОЛИ

1.Чи хоче Ваша дитина йти до школи ?

2. Чи думає дитина про те, що в школі вона багато дізнається й навчатися їй буде цікаво?

3.Чи може Ваша дитина сама виконувати справу, яка потребує зосередження впродовж 30 хвилин?

4.Чи вміє Ваша дитина складати розповідь за картинкою не коротше, ніж 5 речень?

5.Чи Ваша дитина в присутності знайомих ані трохи не соромиться?

6.Чи може розповісти напам’ять кілька віршів?

7.Чи вміє відмінювати іменники за числами (олівець – олівці)?

8.Чи легко дається дитині заучування віршів, скоромовок, лічилок напам’ять?

9.Чи вміє рахувати від 10 і назад?

10.Чи може розв’язувати прості задачі на додавання і віднімання ?

11.Чи впевнені, що Ваша дитина має тверду руку?

12.Чи любить вона малювати і розфарбовувати картинки?

13.Чи може Ваша дитина користуватися ножицями і клеєм?

14.Чи може зібрати пазли з 5 частин за хвилину?

15.Чи знає дитина назви диких і свійських тварин?

16.Чи може узагальнювати поняття (напр.:помідори, морква, цибуля - це овочі)?

17.Чи любить Ваша дитина самостійно працювати?

18.Чи може вона розуміти і точно виконувати словесні інструкції?

Кожна позитивна відповідь оцінюється одним балом. Результати тестування залежать від кількості позитивних відповідей на запитання тесту. Отже, якщо балів:

15 – 18 – дитина готова йти до школи. Ви не дарма з нею працювали, а шкільні труднощі, якщо і виникнуть, можна буде легко подолати;

10 – 14 – Ви на правильному шляху, дитина багато чого навчилася, а запитання, на які Ви відповіли “ні”, підкажуть Вам, над чим іще потрібно попрацювати;

9 і менше – почитайте спеціальну літературу, постарайтеся приділяти більше часу заняттям з дитиною, зверніть увагу на те, чого вона не вміє.

ЕЛЕМЕТАРНІ МАТЕМАТИЧНІ УЯВЛЕННЯ

Кількість і рахунок. Вчити рахувати в межах 10. Закріплювати навички відлічування предметів за зразком (підкинути м’яч стільки-то разів; порахувати предмети на дотик, на слух і т.д.)

Знати кількісний склад числа в межах 10.

Вчити порівнювати суміжні числа в межах 10; знати, як з нерівності зробити рівність ( 8>7, якщо додати 1 , то буде порівну).

Вчити правильно відповідати на питання КОТРИЙ? СКІЛЬКИ?

Формувати поняття, що деякі предмети можна розділити на 2, 4 частини рівні (одне яблуко можна розрізати). Вчити ділити квадрат, коло на 2, 4 частини (шляхом перегину).

Порівнювати ціле й частини.

Величина. Уточняти уявлення про зміни предметів за довжиною, шириною, висотою, товщиною, привчати правильно відображати це в мові («стало довше», «це тонше»).

Форма. Вчити розрізняти овал та коло. Вчити бачити форму в життєвих предметах (наприклад,м’яч, арбуз – мають форму шара, носова хустка – квадрат, косинка – трикутник.

Орієнтування в просторі. Зліва, попереду, позаду, поруч, серед.

Орієнтування в часі. Вчити послідовно називати дні тижня, визначати, який день був вчора, який сьогодні, який буде завтра. Послідовність в назвах днів тижня, пір року.

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

ПІДГОТОВКА ДИТИНИ ДО ШКОЛИ

1. Частіше розмовляйте у присутності дитини про школу, шкільне життя. Спрямовуйте дитину на серйозне ставлення до навчання.

2. Не приховуйте труднощів, які чекають малюка у школі, але формуйте у нього впевненість у їх подоланні.

3. Частіше звертайте увагу дитини на зовнішній вигляд, хороші вчинки школярів.

4. Навчіть сина чи доньку найпростіших навичок самообслуговування (вмиватися, чистити зуби, одягатися, доглядати одяг, акуратно їсти).

5. Привчіть дитину лягати спати та вставати у певний час (лягати спати не пізніше 9-ої години вечора, вставати о 7-й годині ранку).

6. Заохочуйте малюка до малювання кольоровими олівцями, письма ручкою (написання паличок, кружечків, трикутників, квадратиків).

7. Прищеплюйте дитині дбайливе ставлення до книжок, олівців, зошитів, фломастерів. Навчіть їх правильно гортати сторінки.

8. Не стримуйте інтерес до навчання, заохочуйте малюка до набуття знань, обміну враженнями від почутого, побаченого.

9. У будь-якій конфліктній ситуації не принижуйте гідності дитини, прагніть заохотити її до самовдосконалення.

10. Завжди прагніть підтримувати вихователя, вчителя, не критикуйте його в присутності дитини.

Що требакупитидо школи дляпершокласника

Зошити в клітинку, 12 або (10 штук)

Зошити в косу лінійку, 12 (10 штук)

Альбом для малювання (2)

Кольоровий папір (2 пачки)

Кольоровий картон (2 пачки)

Ножиці (1 штука)

Клей (1 штука)

Прості олівці

Кольорові олівці

Точилка

Лінійка 20 — 25 см

Фломастери

Пластилін (1 набір)

Дощечка для ліпки (1 штука)

Фарби акварельні (1 штука)

Пензлі (3 штуки)

Авторучки

Обкладинки для підручників і зошитів

Гумка для стирання

Підставка для підручників (1 штука)

Папка для зошитів

Пенал

Шкільна форма, змінне взуття

Спортивна форма(біла футболка, спортивне взуття)

Кiлькiсть переглядiв: 1016

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.